måndag, februari 08, 2010

Inför valrörelsen (ett tips)

Gudrun Schyman håller sig kvar på dansgolvet, och jag hade fel: jag trodde inte att hon gillades av den breda publiken. Nu väntar jag nyfiket "synts-i-TV-effekten": hur många fler röster får FI i höstens val, efter den oslagbara reklamfilmen på bästa sändningstid?

Det vore kanske något att ta efter? Ett sjävklart sätt att göra politiker folkliga. Och dessutom spara avsevärt i marknadsföringsbudgeten.

Låt Göran Hägglund ställa upp i Idol (partiet kan behöva nå de unga), Fredrik Reinfeldt laga mat (förstärker hans vardaglighet ytterligare) och anmäl Maria Wetterstrand till Top Model (jag vet, från säker källa, att hon behöver hjälp med styling). Maud Olofsson och Mona Sahlin är givna för Grannfejden, Jan Björklund kan gott behöva lorta ner sig i Bonde söker fru medan Lars Ohly säkert har ett och annat att lära sig om sociala spel på en Robinsonö.

Jag ser fram emot en spännande valrörelse. I TV.

Andra bloggar om , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahahahahaha
kram
Agneta

Anonym sa...

Från säker källa.Maud olofsson kommer att framstå som Molly Mus. Mona Salin som Kajsa Anka. Det är planerna i valrörelsen.

Catarina sa...

:-D

Det är dags att partierna ger ut sina valmanifest i form av serietidningar, visst?!