torsdag, februari 11, 2010

Det drar ihop sig

Affärerna är rustade till tänderna. Det klipps och det klistras. Digitala tjänster med tjusiga bilder erbjuds i olika webtjänster; här finns hjärtan och kuddar och nallar och tygrosor och choklad - länge leve Alla Hjärtans Dag och Kärleken och Tvåsamheten och Älsklingen!

Jag ser på och tycker relativt illa om allt ihop, även om jag gläds åt att andra blir glada av ett kort eller en blomma - att ge är himmelskt.

Nej, det är inte "surt sa räven om rönnbären" - inte alls. Jag är inte rädd för att leva ensam. Jag är rädd för att leva i en dålig relation.

Och jag lovar, att om jag nån gång får ynnesten att älska och bli älskad igen, då ska jag värdesätta det Varenda Dag.

Inte bara den 14:e februari.



Tag

1 kommentar:

Kia sa...

Själv tog jag det oerhört bokstavligt en gång. För sju år sen, på söndag, slutade jag röka.
För att jag bestämde mig för att göra något snällt mot en jag älskar, dvs mej själv - och dessutom göra något bra för mitt hjärta.

Böj lite på påhittet, kyss dej själv på näsan och gör något riktigt snällt mot dig på söndag!
Rosen är lika vacker i ett par ögon som i två....och chokladen räcker längre. ;)

En alla-hjärtans-kram ger jag dej nu! KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!