torsdag, januari 15, 2015

Dagens I-landsproblem

Jag vet, det är kanske fånigt. I alla fall inte särskilt vuxet. Men jag vill att det ska vara lent under min kind.

Det är klart att det var trevligt att komma till ett rent hotellrum. Papperskorgen tömd. Det luktade gott och sängen var bäddad.

Men det var något som inte stämde ... Min kudde? Var hade de gjort av min kudde? Vände och vred på täcken och filtar och till sist förstod jag att den var där i alla fall. Men ombytt. Mitt sköna, mjuka, uråldriga örngott var avtaget och bortfört. Nu satt där ett strävt. Hotellstandard.

Ingen tar mitt örngott ifrån mig.
Så nu har jag varit i källaren.
Efter att ha tömt två stora tvättmaskiner fann jag det till sist.
I en svart sopsäck.

1 kommentar:

CFG sa...

Helgerån!
Tänkte på Nikes Sköna. Vem kan hon fått den lusten från?