tisdag, september 02, 2008

Det är inte så att jag är dum.

Jag vet att jag köper frimärken tillsammas med mjölken och att jag hämtar mitt paket i det lilla hörnet på ICA. Men just den här dagen hade jag krångliga ärenden. Jag behövde specialemballage, vägning, rådgivning och så vidare.

Så jag bestämde mig för att gå till Posten.
Tog mig till Posthuset.
Där fanns Postgången.
Och där hittade jag en mängd Postboxar. Plus kemtvätt, sko- och nyckelservice, en skräpaffär, damfrisering och tantiga kläder. Till sist hittade jag också en äldre kvinna som liknade en Posttant, bakom glasruta och allt, så där som det ska vara på posten. Så jag frågade henne.

Hon tittade på mig med lätt föraktfull blick.

- Posten? Posten är på Hemköp.

Jaha. Javisst. Glasklart.
Efteråt tänkte jag att jag tolkat hennes blick fel. Jag tror nog att hon skämdes.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: