måndag, juni 04, 2007

Man kanske skulle flytta oftare

Jag flyttade för två månader sen. Nu får jag hallgolvet fullt av välkomsthälsningar, gratiserbjudanden och "personliga" brev. Konsum bjuder på ett paket kaffe, ICA först på gratis pasta och pastasås, och strax därefter 10% rabatt på precis allt (ok, Hemköp: jag väntar... tror stenhårt på er generositet). Tandvården skickade ett läckert hologram-vykort med en sensuell mun blottandes vita tänder. När jag vickade lite på kortet uppstod en rejäl glugg, mitt i modell-smilet. Det var kul!

Så nu ser jag med spänning fram emot vad som kommer med posten härnäst. En ny cykel vore inte dumt. Eller en borrmaskin. Fast allra helst en egen bit gräsmatta som jag kan ligga naken på. (För jo, lite av en nudist är jag allt - läs uppväxt på en nästan öde ö -, men absolut ingen blottare. Och nu är det så där olidligt svårt att vara inomhus igen...)

Jag väntar väl ett tag. Kommer inget mer så går det ju alltid att flytta igen. För att få nya chanser i brevlådan, menar jag.

PS Jag red på en kamel i helgen. Det var som att grensla en varm vattensäng med inbyggt ryggstöd.

Inga kommentarer: