torsdag, oktober 11, 2007

Interiör. Bloggsida. Kväll.

Det regnar. Liten man klamrandes vid rullator går med små små steg, rytmiskt. Det tar en evighet innan han har passerat mig. I ögonvrån ser jag att han ska in i porten bredvid. Jag springer dit. Vill öppna dörren och hjälpa till. Då blir han SUR! Jag retirerar och tänker att jag också alltid velat klara mig själv. (Men det har inte alltid gått...)

Det regnar vidare. Jag sitter i soffan och njuter av det - ännu en gång! - strålande programbladet från Folkoperan. Såg "Zarah" igår. (Vill se den igen.) Rasande bra. En framgångssaga med en brutal verklighet som kuliss. Om det hisnande avståndet mellan strålkastarljusets bländverk och den osminkade omvärlden, om en människas resa från självspeglande artist till samvete och medkännande, om priset för såväl karriär som äkta ställningstagande. Nyanserat, intelligent och mycket genomtänkt, i varje liten detalj.

Det regnar hela kvällen. Om det blir minusgrader inatt blir det knepigt imorgon IGEN: det slog mig imorse (efter höstens första frostnatt) att jag köpte min bil i april. Det finns ingen isskrapa i handskfacket... Jäklar också!

Men regna på bara! Jag ska läsa texter och fundera över om det finns en förnuftig syn på livet eller inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lyx med bil, sådan har ju inte jag. Men å andra sidan slipper jag skrapa rutor istället ^^