söndag, oktober 14, 2007

Veckan som varit

Veckans Besvikelse
Det fina rödvinet köpt i Thailand. Det fick rinna ner i avloppsrör.
Inte strupar.


Veckans Bottennapp
Den gruvligt sura personalen på FB, Hornsgatan. Ångrar att jag gav dricks. (Visst ger man väl dricks för att man blivit väl bemött?
Inte per automatik?)


Veckans Proffs
C. som rycker in i varenda roll när kompisar visar sig vara sjuka.

Veckans Samspel
En tanke räcker. Viktförskjutning. Han förstår direkt.
Vi är liksom ett, fuxen och jag.


Veckans Laglydighet
Körde i 70 på Essingeleden. Trots att det var nästan helt tomt.

Veckans ???
Hur hade de gjort skummet i badkars-scenen? Jag har själv använt tyll en gång, men det här var ännu mer verklighetstroget.

Veckans Citat
”Jag är en lycklig människa.” (Och jag trodde honom.)

Veckans Telefonsamtal
Fortfarande: ”Hej, jag söker den som är ansvarig för företaget OSV...” Du. Vi skilde oss för fem år sedan. (Sagt på utandning.)

Veckans Matematiska Problem
Hur kunde 51 liter bensin kosta 300 kronor? Jag förstår det bara inte!

Veckans Duktig Flicka
En löv- och grusfri parkeringsplan + en ogräsrensad husfasad.

Veckans Vidrigaste
John Bolton, USA’s fd FN-ambassadör som bl a tycker att Nato kunde ersätta FN.

Veckans Träningsvärk
Se Duktig Flicka.

Veckans Trendförsök
En sån här lista...

Inga kommentarer: