söndag, oktober 28, 2007

Veckan som varit 2

Veckans Shit Happens
Lång kö. Guldtian vilar in handflatan. Lång väntan. Munnarna vattnas. Äntligen framme. Det här är vi värda. (paus)
Liten skylt: ”Glassen är för tillfället slut.”


Veckans Bästa Barn
M diskade måndag & onsdag, N tisdag & fredag och båda städade järnet på lördagen.

Veckans Taj Mahal
Nej. Ingen har byggt ett palats till mig den här veckan heller.

Veckans Globala Samvete
Sopsorterar. In till minsta lilla plastlock.

Veckans Stora Saknad
Ett badkar. Har alltid haft badkar i mina olika hem, ändå sedan andrahandsettan i Nyköping under gymnasiet. Men inte nu längre.

Veckans Favoritpryl
Verktygslådan jag fick av brorsan när jag flyttade.

Veckans Klokaste Beslut
Struntade i ett möte och satt hemma i soffan, sydde knappar i M’s jacka och lyssnade på Rolando Villazón.

Veckans Självinsikt
Jag vill bli läst. Jag vill bli sedd. Jag vill bli omtyckt. Jag vill bli utmanad och stimulerad. Jag vill få kommentarer!

Veckans Tjat
Frasen ”Jag vill”.

PS Till mina läsare: tips/önskemål på kommande rubriker?

5 kommentarer:

Anonym sa...

vill utmana/stimulera,tycka om,ser dig,läser dig gör jag varje dag*L*

tips: privata sjukförsäkringar för barn!
//TT

Anonym sa...

Några förslag till bloggtitlar:
- Killar i kulturen
- En recensents uppdrag
- Att möta en skolklass ffg

Svåra men om någon kan är det du!

CPG

Anonym sa...

rubriktips:
Veckans födelsedag

G R A T T I S!!
/T_v:ås

Anonym sa...

FB?

Catarina sa...

Till anonym längst ner: förstår inte frågan?!
(Och undrar om det är en kommentar som nyss är skriven, dvs i mars 08, eller om den kommit bort på vägen och snurrat i cyberspace i evighet...)