fredag, januari 16, 2009

Byt perspektiv!

Man ska inte fokusera på det man INTE HAR, utan det man HAR.

Jag la mig en kort stund när flickorna gått iväg och blundade.
Tio minuter senare vaknade jag - leende.
Jag har ingen aning om vad jag egentligen hade drömt om, jag vet bara att det handlade om det jag saknar. Varje millimeter av min kropp var uppfylld av att det fanns där: runt mig, vid mig, i mig. Självklart blir det så. Jag behöver inte ägna mer tid och tankar åt det.

Resten av dagen har jag varit strålande glad. Sjungit med Janis Joplin, dansat med stekpannan, trallat till matkassarna, stolt summerat veckans avklarade uppdrag och haft ett riktigt kreativt flow.

Känner du dig aningen låg och missnöjd? Tänk på allt du har som är BRA. Det andra kommer av sig själv.

Inga kommentarer: