torsdag, januari 29, 2009

Jag + dunjacka = liten svart boll

Killen som jag hyr min arbetslägenhet av gillar designade prylar.

Kaffebryggaren är snygg som f-n men jag har ännu inte lyckats lista ut hur den fungerar. Osthyveln är inte vilken standardhyvel som helst. Likväl, efter otaligt karvande, får jag fortfarande bara små vågiga slattar till min frukostmacka. Stor-teven tronar i vardagsrummet framför trendigt-grå-soffan, men om jag trycker på off-knappen försvinner all kanalinställning. Det 45 fyrkantiga hyllorna gapar tomma, jag har inte – trots att jag har bott här ett år – begripit vad jag ska använda dem till. Prydnadssaker kanske? Jag tycker inte om prydnadssaker.

Han påminner mig en aning om min charmiga svägerska. Hon vill vara snyggt klädd. Oavsett väder. Alltså tar hon sin finkappa när hon går ut. Temperatur = oväsentligt.

Själv är jag hellre varm än snygg.
Och jag föredrar en osthyvel som fungerar.

Tags , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför i h-e har du inte flyttat än???

Varför får du inte ändan ur?

För stor ända?

För hög tröskel?

Dun har ju inte alltid velat bo i den lägenheten.

Och nu finns väl bo-läget på riktigt? Jag menar, du ska ju faktiskt, väl, nog bo i denna stad typ länge?

Ett år i bara-så-länge-lösning?

Skaffa dig nu skitsmarrigt läge så man kan komma och lyx-gästa!

Catarina sa...

Man kan lösa saker på olika sätt.
Jag köpte en ny osthyvel.

(Och för att undvika missförstånd vill jag poängtera att jag stormtrivs i just den lägenheten!)

Anonym sa...

haha, älskar din blogg + skrivande :P

Anonym sa...

Gillar också din blogg! Ska bli intressant att utforska den :-)