lördag, januari 17, 2009

Jag är en bra person (åtminstone enligt ICA)

Big Brother is watching me och registrerar allt jag gillar att handla. Igår fick jag ett brev med 20% rabatt på varor som de har noterat att jag oftast plockar ner i korgen. Dessa är:
  • Olivolja från Bengt Frithiofsson (den ekologiska är absolut godast)
  • Turkisk youghurt (har jag på allt: med salt+vitlök, med ringlad honung över eller alla varianter däremellan)
  • Vicks Blå halstabletter (never leave home without it)
  • Smörgåsskinka (gör sig bäst på knäckebröd)
  • C-vitamin brustablett (gör oss friskare, inbillar jag mig i alla fall)
  • Wasa sandwich, ni vet det där knäckebrödet med kladd emellan (bilgodis för allt evigt åkande hit och dit)
Jag tittade på listan och kände mig stolt. Och lättad.
För tänk om det hade stått:
  • Folköl, 6-pack
  • Estrella grillchips
  • Frödinge prinsesstårta
  • Kondomer
  • Jordnötssmör
  • Coca Cola, 1,5 l

8 kommentarer:

Anonym sa...

på det sättet fick mor min reda på att jag lånat hennes kort för att köpa lindtchoklad lite väl många gånger... :P

Anonym sa...

jasså du hittade min shoppinglista... låg den i kundkorgen eller?

Catarina sa...

:-)

(men Fibban då, fabror Sid?)

Anonym sa...

Även du, fick reklam bara just för mig från ICA. Vet inte vad jag ska tycka. Vem äger infon om mig och mina vanor. Någon annan tycks det mig!

Anonym sa...

Naaa... slutade köpa den 1974!

Anonym sa...

Det är väl aldrig fel att köpa kondomer. Det leder ju nästan alltid till något glatt, eller iallafall en förboppning därom.

Jenny Eklund sa...

Anonym: exakt min tanke också. Och jordnötssmör är ju nyttigt ju! ;o)

Catarina sa...

Ni har så rätt!

(Återkommer om en månad med uppdaterad best-of-lista. Skulle där t ex stå "kondomer" får ni anta att jag haft en rolig tid...)

Men Risken Finns: egentligen håller jag med dig i din tveksamhet. Jag är inte så säker på att jag gillar det här.

Är det service eller bevakning?