fredag, januari 30, 2009

Champagnegalopp



En betjänt springer. Alltid. Runt runt, i cirkel, samma håll, lätta steg.
Prinsessor slängs i fängelse, och ett fängelse har svarta strutar på huvudet.
En greve som är ett barn är en Barngreve.
Spöken säger bu och vill man ha roligt, ja då snurrar man i paljettkjol.
Pigan är två meter lång och fullständigt gravallvarlig under glädjedansen med dammvippan.
Men prinsen, han kör moonwalk.

Allt detta lärde jag mig torsdag kväll - med tårar i ögonen och ett leende i hela kroppen.

Jag såg den lokala teatergruppen spela sin pjäs ”Älvaslottet”.
Och när jag satt där tyckte jag plötsligt att det var jag som var förståndshandikappad istället, jag som går runt och ska vara så skärpt och duktig och vuxen och förnuftig hela tiden.
För den generositet, den glädjen, den ogrumlade lyckan – den, den…

(nu gråter jag lite igen)

TAGS , , ,

1 kommentar:

Gunilla sa...

Låter som en alldeles underbar upplevelse!

Tack för modebloggsinläggen - härligt befriande! Raggsockor e ba bäst!

kram kram kram