tisdag, januari 27, 2009

Bäva, ni bloggdrottningar!

Modebloggar regerar.
Inte för att jag är missnöjd med min trogna läsarkrets, men jag tänkte ta upp kampen med Kenza och Blondinbella. Och jag känner redan nu hur de skälver av skräck…

Alltså. Hur trendig är jag inte?
Måndagkväll efter gympapasset och jag är bara SÅ RÄTT.

Glider in i bilen (anar jag inte en paparazzi bakom soptunnan?) och känner hur allas blickar dras till mig. Förlåt om jag får er känna er som trista grå möss, jag menar inget illa. Kan bara inte rå för min hipp-faktor. Fett snygg. Grymt värt. Da!

Vill ni veta mina mode-hemligheter?

1. Cross-over

Märkesstövlar från Salamander, uppkavlade fladdriga överdragsbyxor.
(Nej, det är inte alls jag som är för kort. Uppkavlade saker kommer stort.)

2. Vintage (finare ord för bättre begagnat)

Grön träningsjacka över svettigt linne. Duffeln, något nopprig, trendigt dekorerad med ett och annat hårstrå. Och så stora lurviga halsduken som jag snott av min dotter därhemma.

Nu förväntar jag mig minst 100 000 läsare av dagens blogg.

TAGS , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara meddela att modeoraklet och fashiongurun Farbror Sid från och med nu stänger sin blogg. Konkurrens är bra och den tål jag, men att toppa detta går inte... Besöksmätaren slog botten hos mig då du publicerade denna post.

Catarina sa...

Jag förstår om du känner dig krossad. Det var precis min mening.

Men kan du inte fortsätta med bilar, musik och heminredning i alla fall? Jag menar, tills jag tar mig an dessa områden också? (OJ vad jag kan mycket om bilar!)

Anonym sa...

Okej då...

hundenstina sa...

Här kommer en kommentar till ...
Nu är du på rätt väg ... he,he

Catarina sa...

Tack Sid - jag skulle sakna din blogg om den försvann...

Och ja - Tinkerbell - jag är hack ihäl på blondinerna nu!

Anonym sa...

~(varning, om du ska hålla på me mode inlägg får du också vänja dej vid mode-kommentarerna som kommer att komma. Här är ett så att du vet vad du kan vänta dig .. )~


Guuu så chic du är ;)
vill gärna veta vart din mascara kommer ifrå. Gorgeous !
keep it up babe <3

Anonym sa...

Då förstår vart mina ack så flyktiga läsare försvann. If you can´t bet èm, join èm. Kanske dags för ett modereportage igen. Det var länge sedan.

Catarina sa...

Mera kommentarer!
Jag skrattar högt!

Modeblogg visade sig vara hela grejen. Måste fortsätta i den här stilen.

Kvällens tips: rutig herrpyjamas i flanell. Klart för stor.

Guuuu va ja e chicc asså.

(Risken: jag gillade ditt modeinlägg. Men var det inte lite platt ändå? Kan man få ett med kött och blod nästa gång?)

Anonym sa...

Här kommer Piperulle. Det var beröm från egen tunga. Men även Piperulle berömerDig.

Anonym sa...

Jaaaa! Så ska en modeblogg se ut! Äntligen nåt för mig!
/Cissi som skapar sin egen stil, gärna crossover och second hand