lördag, mars 08, 2008

Du vet att det är vår när:

  • Du med liv och lust städar balkongen som tjänat som förvaringsutrymme de senaste fem månaderna, samtidigt som du tänker att du snart kan servera middagen där istället (läs augusti).

  • Du än en gång tvingas ta ställning till en oattraktiv kropp, omöjlig att gömma i stora jackor och tröjor, och måste bestämma dig för att antingen sluta äta eller acceptera dig själv som du är (och påminna dig om att i vissa kulturer skulle du anses som sexig).

  • Du tittar ut genom fönstren utan att kunna se ut, varpå tankarna oavbrutet maler kring temat fönsterputs: när och hur och måste jag verkligen?

  • Du huttrar och hackar tänder, men det är ju så soligt ute, och den där vårkappan har ju hängt så länge i garderoben, stackaren.

  • Du hamnar på Plantagen fast du skulle till Ica, och kan inte låta bli att dreggla över penséer och vårlökar, trots att du inte har en trädgård längre.
Läs mer om

3 kommentarer:

L sa...

C! Nu får du ta tin tankeverksamhet i kragen och stryka punkt två. Man kan inte beskylla sig själv föt dåligt, karaktärslöst, frossande leverne (eller vad det nu ska kallas) som pågått flera månader tillbaka. För det första är det inget du kan ändra på idag och för det andra är det inte konstruktivt. Du får för f.. tänka att idag gör jag det bästa av min situation och så kan du vara glad för det du har gjort för dig själv (och din kropp) just nu, idag.

Själv gjäds jag i förskott åt de tusentals steg jag ska gå idag, när lillebror å jag ska botanisera Göteborgs 2nd hand-butiker.

Kram L!

Catarina sa...

Lisa!

Om punkt 2:

Jag tänkte faktiskt inte så mycket på mig själv (som haft kanon-karaktär den senaste tiden med gym, vatten och energirik mat!) - utan på alla som tjatar om "strand 2008", inklusive alla reportage i kvälls- och veckopress hur man kommer i form till sommaren..

Människan behöver stöd, inte kritik. Ville spetsa det hela med att valet var mellan MAT (dvs överlevnad) och ACCEPTANS att vi alla är olika.

Hälsa Göteborg! Jag kommer snart dit igen!

L sa...

Sorry... lyckades tolka in dig alldeles för mycket i texten Kanske för att de övriga punkterna känndes väldigt mycket "du" och då reagerade jag naturligtvis på det som inte kändes så självklart (och snarare destruktivt)

Men jag håller fortfarande fast vid att man ska utgå från sig själv idag och göra något som man mår bra av just nu.