torsdag, mars 06, 2008

Köksfilosofi

Extremt svårt fall av bränd kastrull har flinat hånfullt mot mig från diskbänken i en veckas tid nu. Jag försökte en gång. Skrubbade och svor och förbannade. Klent resultat. Sen fick den stå där, kastrullhelvetet, och glo med svartbränd botten.

Men tiden läker alla sår och jag blir lite klokare för varje dag. Alltså har jag bytt taktik! Numera renoverar jag en kvadratcentimeter om dagen, lägger ifrån mig stålullen och tar nya tag nästa dag. Sakta men säkert återfår kastrullen sin forna glans - om fem dagar kommer den vara som pånyttfödd!

Med små små steg kommer man också fram...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tips i vardagen! Blötlägg den brända kastrullen och gnugga sedan botten med vanligt hårt bitsocker, alltså inte den "snabblösliga" varianten utan den gamla hederliga hårda sorten.
/Lite socker i botten löser det mesta ;o)

Catarina sa...

Strålande idé - tack!

Jag har bara råsocker i bit, men det är hårt som attan. Ska genast prova.

Catarina

yrsa sa...

Det finns ingen som catarina att leverera de vardagsfilosofiska tankarna precis där de bäst behövs.

Anar jag en liten Beppo i dig?