söndag, mars 16, 2008

Time-out



Lägger ner huvudet mot kudden och hela västhavet brusar i öronen. Suser och vinar och knäpper och tjuter.
Nu får det vara nog.
Nu behöver jag återhämta mig.

En paus mina vänner! Imorgon vaknar jag till ett snöklätt landskap norr om polcirkeln.
Jag vet att jag kommer att sova gott.
Jag vet att mina ögon kommer att slätas ut av allt det vitblänkande.
Jag vet att min hy kommer få lyster av luften, den kalla grinstrande, den varma hemtrevliga.

Jag tror att jag inte kommer att blogga på ett tag.
Men man vet aldrig...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det gott i Norrland.

Jag kommer att sakna dig.

Henrik

L sa...

Gomorron, hoppas fröken har sovit gott i tystnaden och redan hunnit njuta av de vita vidderna :)

Anonym sa...

Gaaaah!

Hur ska jag klara mig?
Det är fem år sen jag slutade röka. Jag har inte druckit alkohol på ett år. Jag slutade dricka socker för fyra år sen.

Allt ovanstående har varit lätt som en plätt att avstå.
Men det här? Inga bokstäver? Vafalls?

Jag som blivit beroende, Catarina!
Hur ska jag klara mig nu, har du tänkt dig? * skrattar gott *

Nå, vila du. Men lämna mig inte.

Kramar, varma och snälla

från Kia