måndag, mars 31, 2008

Lite ditt & datt



Stod inte ut inomhus igår, så vi köpte med oss korv, korvbröd och en engångsgrill och drog ut i skogen för att äta middag. Och där.... vårskrik i bröstet! - blåsippor!

Ikväll har jag plockat 50 öres godisar med tång och lagt i påsar när stalltjejerna ställt sig på tå och pekat "en sån... och en sån... och en sån". Och jag mindes mig själv köpa ettöres-kulor i Snusboden på Vikbolandet. Jag var inte heller mer än en tvärhand hög, och vägen dit var lång. Men jag hade sällskap. Av min katt.

Och ja visst ja, det har ju varit påsk. Det tänkte jag knappt på, eftersom jag hade fullt upp med att njuta av vidder, snö, sol, sång, glädje, öppen eld, goda vänner och souvas. Godis åt jag i alla fall, i rejäla mängder dessutom, för i de trakter där man lätt fryser har man aldrig varit rädd för fett eller socker (i dess dubbla bemärkelse...)
Men nu, väl hemma, skulle vi äta ägg. Jaha, alla äggkoppar utom en var sönderslagna. Den enda som var hel ser ni här. Tack och lov - min favorit!

Till sist:
Min favoritbloggare väver sin text idag kring ett citat, ord rakt in i mage och hjärta. Missa det inte - läs här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej har du läst den här bloggen?
http://blogg.svd.se/kvalitet
kram/lang-t

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If ossible gives a last there on my blog, it is about the Aparelho de DVD, I hope you enjoy. The address is http://aparelho-dvd.blogspot.com. A hug.