söndag, mars 02, 2008

Även jag, min Brutus

Mode.
Hm...

Vad behöver man behärska?
Tillskärning och sömnad? Ooops, jag stupar direkt.
Färg och form? Ja, det skulle kunna gå.
Fantasi och intresse för människor? Där har vi det. Jag platsar!

Alltså ger jag mig nu in i modets vidunderliga virvlar.
Jag kommer att bli en trendsetter, för jag har ingen aning om vad som gäller.

Så här:
*Efter att ha satt personligt avtryck på stilkartan kommer alla kvinnor att bära extra put-rump-ilägg och enorma handväskor hängda tvärs över bröstet.

*Bantning som folkrörelse har dött ut fullkomligt och samtliga damtidningar har gått i konkurs.

*Modevisningar är numera, efter min framfart i branschen, en slags opera-dans-teater happenings med filmprojektioner och nycirkusinslag, där speakern talar blankvers och modellerna är multimänskliga med allt vad det innebär av olika storlekar, åldrar och hudfärger.

*Klädbutiker har slagits ihop med bok- & skivaffärer och innehåller starka drag av café-kultur (både den italienska espresso-inriktningen och den japanska thehus-företeelsen), allt till förmån för ett gemensamt Live-and-let-Live koncept. Självklart hänger även uteliggarna där, vars lösa och lediga stil bildat en skola för sig.

*Tjejer och killar spelar i gemensamma fotbollslag, eftersom de kompletterar varandra.

*Ordet könskvotering har fallit i glömska då det inte längre behövs.

*Bruna ögon möter blå och en ljus hand kan utan fördomar smeka en mörk hårlock.

*Barn som slår sig i lekparken kryper lika ofta upp i pappans tröstande famn som i mammans.

*Och, till sist, reklampelarna har ersatts av artistiska bronsskulpturer eller hängande pilträd.

Nu är det ju en bit kvar tills min enorma genomslagskraft har åstadkommit allt detta, och jag måste börja någonstans. Det får bli ett tips, min debut i modevärlden.

Varsågod:



Basketskor i guldöverdrag, storlek 27.
Matchar utmärkt Snövitklänning.

Hade dojjorna funnits i 10 storlekar större hade jag köpt dem direkt. Och börjat mitt korståg rakt in i klädindustrin.
Sedan hade ingenting mer varit sig likt.

Andra bloggar om , , , , ,

3 kommentarer:

L sa...

Trevliga skor, skulle mer än gärna ha ett par i klädkammaren att dra fram när man känner för att ha en prinsessdag

På tal om livsnjuteriet så är jag ett minst lika stort fan av husmanskost. Kan gå igång rejält på kovstorganoff... och visst är det underbart med ett glas mjölk till limpmackan med hushållsost! Nä... nu skrev jag mej nästan hungrig, bäst jag sätter punkt här


.

L sa...

Själv har jag spanat på dessa ett tag, slår kanske till efter påsk, när jag kommer att vistas på snöfria territorier. Hade ju inte direkt haft användning för dem i Kiruna.

http://www.sneakersnstuff.com/system/search/product.asp?id=7933

L sa...

http://www.sneakersnstuff.com/system/search/
product.asp?id=7933

spana in gulddetaljerna med blingbling

(tja, det blir ju som vanligt när jag försöker länka. Får alltså klistra ijop länken själv... igen)