lördag, augusti 23, 2008

Guldkorn i medaljlös tillvaro

Det bor kanske en liten sportfåne och nationalist i mig ändå, för jag blev lite hängig när ingen svensk friidrottare fick vara med och leka i slutstriden.

Men det allra bästa med OS har visats under rubriken "Zapping" på Eurosport. I snabba klipp ser vi allt som gått fel under dagen; det snubblas, krockas och välts, skor flyger av, bollar skickas åt pipan, okontrollerade känslor får utlopp. Jag som tycker att s k "bortklippa scener" i slutet av en film alltid ser manipulerade ut, och misstänker att jag ser ett försäljningsknep, inte verklighet, jag skrattar så att jag gråter framför teven. Detta är humor på hög nivå! (Roliga historier, clownerier, komedier - hur ofta handlar dessa inte om en individ med hög status, stort allvar och skarp fokusering som bildligt eller bokstavligt tappar brallorna inför sin publik?)

Ikväll är sista chansen. Tror jag. Hoppas jag. I så fall rekommenderar jag "Zapping" på Eurosport. Brukar visas kring 20.30.

Tags ,

Inga kommentarer: