tisdag, juni 16, 2009

And the rest is silence

Otroligt besvärlig det här.
Att hålla tyst.
Samtidigt: att försöka få fram ljud.

Med största möjliga ansträngning drar jag in luft och pressar fram ett dovt ljud genom slemhindret i luftrören. Allra helst skulle jag tiga helt - men hur? Hur svarar man till exempel i telefon utan att prata? (Provade visslingar, men det var ingen som förstod.)

Jag drogar mig på nätterna med stark hostmedicin (tack mamma) så jag sover gott. Men sen står jag dubbelvikt och hostar i en kvart när jag vaknat och allt ska upp, ut, fram i ljuset.

Var det nån som sa "Stanna hemma. Gå och lägg dig igen"?
Nej, det där sista hörde jag nog inte...

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Isch - det låter inge bra. Så himla trist att vara okry den här tiden på året. Krya på dig och bli bra snart!
Kram.

Farbror Sid sa...

Egen tid, återhämtning, regelbunden arbetstid, 8 timmarsdag, 5 dagars vecka, god sömn, 8 timmars sömn, 8 timmars fritid, delegera, ett jobb, komma ihåg att andas, inte alltid vara duktig, slappa under arbetet, låta andra ta vid, lyssna på kroppen signaler...
Visst, jag bara svammlar...
Men det skadar inte att tänka på det ibland... Krya på dig Catarina!