söndag, juni 07, 2009

Skapelsens krona? Aldrig.

Nu har jag till sist bestämt mig för vem som får min röst idag. Surfade runt på nätet och läste artiklar, och där dök en person upp som jag skulle kunna lita på, med en ideologi som jag tror på. (Däremot visste jag hela tiden att jag tänkte rösta ja till EU, då för länge sen. Framför allt för freden. Och balansen.) Så får det bli.

Men ännu sitter jag i ett hus vid havet. Långt från valstress och eldiga brandtal. Solen glittrar över viken. Löven vaggas av junivinden. Herr skata trippar försiktigt fram och snor mitt lin. Småfåglarna sjunger för mig, men måsarna har tystnat. Jag tror att de fryser.

Mänsklig lort luktar dynga. Vi är ett med den natur som bär oss.
Säg aldrig något annat.

TAGS ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju för väl att MP bytt position ift EU. Annars hade du haft problem. Med mig iaf!/CPG