tisdag, juni 02, 2009

Vad ska jag egentligen skriva om???

En vän har påpekat för mig att jag gärna räknar upp hur mycket jag jobbar, hur duktig jag är, hur mycket jag presterar. En annan, en kärlek, sa att jag liksom alla korta människor har ett stort hävdelsebehov.

De har säkert båda beskrivit en del av sanningen. Å andra sidan är bloggandet en slags dagbok, och periodvis gör jag inte mycket mer än arbetar. Jag har själv glädje av att läsa om det jag en gång gjort, långt efteråt.

Men jag ska skärpa mig - jag lovar! Skriva om politik kanske? Jag som inte bestämt mig för hur jag ska rösta på söndag... Matrecept? Hm. Wok-variationer möjligen. Mode då? Nej - ett provrum är definitivt den miljö jag trivs allra sämst i. Viktminskning? Det skulle jag behöva. Men inte skriva om, utan praktisera.

Dikter och noveller.
Betraktelser och funderingar.
Tankar och upplevelser.

Så får det bli. Om inte du har önskemål om något annat.

Och så här skriver andra om , , ,

5 kommentarer:

Farbror Sid sa...

Har inga önskemål, hade det inte då jag började följa dig, jag tycker att bloggen är bra och intressant...
Att du ibland skriver lite personligt och i viss mån utlämnande och oglorifierat är de gånger jag tycker är de "bästa", och det är de raderna jag kommer ihåg under lång tid.

Så skriv vad du känner för... gillar jag det inte i dag kommer ett nytt inlägg imorgon.

Anonym sa...

Men kära Catarina!

Vänner och kärlekar i all ära, men det låter nästan lite avundsjukt det de säger om din blogg! Du som skriver så osjälvförhärligande om ditt arbete, trots att det skulle kunna ligga nära till hands att skryta när du sysslar med så fantastiska saker som du gör. Och hävdelsebegär...? Har vi läst samma blogg?! Jag blir imponerad och inspirerad just av bredden på det du skriver. Djupt personliga tankar och samtidigt roliga intresseväckande inblickar i ditt arbetsliv.OCH -skriver man det man tror läsarna vill ha, blir det aldrig bra. Det är ju överraskad man vill bli! Förlåt mångordig kommentar, men jag blev lite arg å dina vägnar!Ändra dig för tusan inte, kvinna!
Kram från din gamla H3A-parhäst /Malin

Anonym sa...

Vad gäller EU-valet är det viktigaste att rösta, inte så mycket på vilket parti. EU är ganska illa ute, det knakar i samarbetet och kan braka samman. Hur skulle det kännas då tror du? Man märker inte kon förrän osv. Dessutom: viktigare rösta på person än parti. Individerna har stor betydelse, mer än i sv riksdagen.
Jag håller med dig om att byta fokus för din blogg. Ser fram emot intressanta observationer att kommentera!//CPG

Kia sa...

Nej nej nej!

Å, söta - lova att inte skärpa dig!
Din blogg är helt underbar som den är. Jag älskar att det svänger mellan ämnen...jag är så förtjust i att få titta in i din arbetsvardag..."höra" dina funderingar...dina klokskaper.

Jag håller med Farbror Sid. Dina personligaste inlägg är alltid de bästa.

Seså. BEHÅLL DIG SOM DU ÄR!

Catarina sa...

Oj så förvånad jag blev när jag såg att det var fyra kommentarer! Det var inte alls meningen att fiska efter försvar...

Det är klart att jag alltid kommer att skriva det jag känner för, och utifrån vem jag är. Kan inte (och vill inte) vara någon annan.

Rösta tänker jag, absolut. Inte byta fokus. Men kanske inte rabbla upp allt jag gör på jobbet.

Men idag hade vi besök av landets kung. Det tänker jag nog berätta om ändå!

Tack för stöd, inlägg, kommentarer!
JAG BLEV GLAD - OCH LITE RÖRD.