lördag, november 28, 2009

Kungsängen lördag kl 12.30

Ögonen var röda, han hade festat hela natten. Nu stod vi bredvid varandra på systembolaget och jämförde nummerlappar. Jag tipsade honom om en god glöggsort och han berättade om sin ungdom i Värmland. Vi hade det mycket trevligt.

När han gick strök han mig över kinden. Sen vinglade han vidare, och jag tänkte att han nog dricker sin flaska kall på en parkbänk nånstans, medan jag kommer att dela min, uppvärmd och kryddad, tillsammans med vänner i ett varmt och gott hem.

Hans doft sitter ännu kvar i mina näsborrar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kinden är snart röd och stora röda sår kommer efter tre dagar . Har DU tur så får DUbehålla kinden. Han använder inte spriten till handtvätt. Men en stor kram och en klapp från sprittvättad hand.

Anonym sa...

Vedervärdig kommentar ovan.

Vacker berättelse C. Han tänkte nog på dig på parkbänken.

Att bli sedd och lyssnad på är den vackraste upplevelse man kan få om man är utslagen.

Att få vara någon en liten stund istället för att vara skit...