söndag, november 08, 2009

Problemlösning à la I-land

Om jag inte var så väldigt "singlifierad", skulle jag tro att jag var gravid, för jag är jämt hungrig numera. Utan nån som helst bantningskur.

Jag är hungrig när jag går och lägger mig (för sent). Hungrig när jag går upp mitt i natten (på grund av att jag är hungrig) och hungrig när jag vaknar för tidigt på det som skulle varit en efterlängtad sovmorgon.

Så jag steker ägg och två baconskivor och lägger på ett mörkt bröd. Brygger starkt the och blandar med lika delar ångvispad mjölk. Knäpper på min dator och läser några glada tillrop på Facebook. Kryper in i stor kofta och tänder ett ljus. Ser fram emot varmt duntäcke och god bok om en liten stund.

Mitt problem är enkelt att lösa.
Jag har turen att bo på rätt plats på jordklotet.
Det går inte en dag utan att jag är tacksam för det.

Inga kommentarer: