onsdag, april 28, 2010

Intervju pågår

Det är en ynnest att få träffa nya människor.

Jag letar just nu en viktig medarbetare och har långa möten med oerhört kompetenta och bra personer. Men hur ska jag välja? Du som såg mig rakt i ögonen, du som skrattade med värme, du som verkade kunna så mycket eller du som verkligen vill?

Kan vi inte göra ett arbetsprov helt enkelt:

Jag riggar ösregn, storm och ett gäng statister och så ber jag allt och alla ge sig på oss med full kraft. Vi har fem minuter på oss att blidka väder och känslor - vi hinner inte planera utan måste kommunicera ordlöst och mot samma mål. Du och jag ska vara som Neo och Carrie i "Matrix": rygg mot rygg gemensamt klara av allt motstånd.

Först då vet jag med säkerhet.
Nu får jag gå på magkänsla.

2 kommentarer:

yrsa sa...

välj mig! ;)

Catarina sa...

Det gjorde jag då, och det skulle jag göra igen om jag fick chansen!
Tack för alla dina kommentarer, m'lady.