lördag, april 17, 2010

Prinsessbröllop

Nej. Jag kan inte vara mindre road.
Kärlek, - ja! Fira den! Stå för den! Njut av den!

Men att 'nedräkning' pågår på Arlanda, att lägenheter på Blocket plötsligt hyrs ur för 15 000 kr i veckan och att allt tycks kretsa kring detta, det får mig att vilja snabbspola tiden fram till den 20:e juni.

Å andra sidan kan jag inte låta bli att tänka kreativt. Vilken chans skulle inte det här kunna vara för ett per automatik kvarlevat kungahus (med säkert snälla men - förlåt - ganska ointressanta människor)?

Ut i världsmedia:
I Sverige gör vi ett miljövänligt, människovänligt bröllop. Modernt och medvetet. Vi ställer till med galor för jordens framtid, plockar upp uteliggarna från gatan, vi lägger pengarna på stöd och resursfördelning. Vi väljer att fronta oss som Icke-traditionalister och går i täten för ett rättvisare, mer empatiskt samhälle!

Kvällstidningarna frossar i stället i systrarna Spara & Slösa och visar präktig Victoria vid sidan om rökande Madeleine med kärlekstrassel. Som om allt vi vill är att de ska vara gudomliga förebilder (att se upp till) med mänskliga drag (som vi kan se ner på, så blir vi själva lite lite bättre. Gungbrädsprincipen.).

Jag skulle föredra att känna respekt för dem.
Som jag känner för Barack Obama.
Som å andra sidan är vald för det han kan, gör och står för...

Tags
, , , ,

Inga kommentarer: