fredag, februari 08, 2008

Jag har ett problem:

Jag spelar inte golf!

Jag är 44 nu, dvs medelålders, och singel sedan ett år tillbaka. Och de herrar jag eventuellt skulle kunna para ihop mig med söker Golfpartner alternativt Vinprovarpartner eller framför allt Både Och.

Men om man hellre brottas, leker baklängeskurragömma, spelar brännboll, dricker isvatten eller sveper en kall öl – vad gör man då? Måste jag bli ihop med en tonåring? Jag vill ju ha en mogen och livsklok man vid min sida. En med mycket på fötterna och rejält bagage, som jag kan prata med, vila hos och utmanas av.

Nåja, jag sitter inte i sjön. Jag och Gröna Häxorna har bestämt att om vi ännu är solokvist när vi blir gummor, då bildar vi ett kollektiv. Ingen doft av föruttnelse ska bli det sista minnet av mig, inte.

Å andra sidan är jag beredd!
Jag hittade en fullkomligt oumbärlig pryl idag:
a kneeling pad.

Så om det skulle dyka upp en friare så kan jag tyvärr inte erbjuda en fräsch & fläckfri flick-kvinna, men definitivt mjukt och skönt under knäna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem bryr sig om golf när du har en kneelingpad! *L*

Catarina sa...

Precis så tänkte jag också!

Dessutom kostade den bara 10 kronor. Förstår du vilket kap!