onsdag, februari 20, 2008

Words words words

Surfar till bloggkollegors sidor med glädje och nyfikenhet. Några av mina vänner bloggar. Men de flesta texter jag läser är skrivna av främmande människor, alias. Män och kvinnor som jag aldrig kommer att träffa. Eller redan har suttit bredvid på tunnelbanan.

Vi är alla neonarcissister. För att vi bloggar. För att vi söker bekräftelse. Och för att vi bekräftar varandra. Så har de lärde i alla fall sagt.

Fine with me! Kalla mig vad ni vill, jag vet att ingen rubricering eller kategorisering biter på mig!

Men ord är viktiga. Vi är vad vi skriver. Eller?

Mer Shakespeare, nu från ”The Two Gentlemen of Verona” (titeln kom från "Hamlet", men det visste ni redan):

”That man that hath a tongue, I say, is no man, if with his tongue he cannot win a woman.”

(PS - Är övertygad om att Shakespeare hade bloggat om han levt idag. Tänk er alla digitala sonetter han hade kunnat lägga ut på nätet! Under pseudonym förstås. Undrar vilken?)


Läs andra bloggar om , ,

Inga kommentarer: