torsdag, februari 21, 2008

"Kan svara kort."

Tre ord skrivna av en nyfunnen människa. Ord som fick mig att skratta gott åt mig själv.

För jag vet! Jag skriver och vecklar ut mig, och in mig, jag lägger till bisatser (vad vore mitt liv utan kommatecken) och parenteser (vad vore mitt liv utan parenteser) och lusten att hoppa från association till association tar aldrig slut.

Det är heller ingen skillnad på min talande verksamhet. Jag pladdrar på tills någon avbryter mig, för jag har så mycket att säga hela tiden, jag uttrycker åsikter om allt (gud vilken jobbig människa) och jag hörs alltid på möten och samlingar (mamma, det är faktiskt pinsamt).

Men ställ mig vid ett öppet hav och jag tystnar. Tänd en brasa och jag säger inget mer den kvällen. För jag ’kan svara kort’!

Tänker bevisa detta genom att de kommande dagarna ägna mig åt Snabbisar. Skrivna alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fram emot dina "snabbisar."

Anonym sa...

"människan har en fri vilja vare sig han vill eller inte vill"

//T