lördag, februari 16, 2008

Tema Kärlek Lördag

I could give you all of my dreams
If you’d help me find a door
That doesn’t leed me back again.
Take me away.

Lånar Peter Gabriels ord för att avsluta min Kärleksvecka, garanterat Valentin-fri.

Jag vet inte om ni fick några nya tankegångar i och med mitt kretsande kring temat, men nånting hände med mig själv. Plötsligt, där jag står med nydiskad tallrik i ena handen och kökshandduk i den andra, hör jag mig själv uttala en mening hög och tydligt. Jag har ingen aning om var orden kom ifrån. Men de drabbade mig. En glasklar insikt.

Vad jag sa? Det är min hemlighet. Men det hade med kärlek att göra.

2 kommentarer:

L sa...

Tja... om du hade sagt fy f... vad jag älskar mig själv! så hade jag blivit riktig glad. För större trygghet i sig själv kan man nog inte hitta än så och det tycker jag att du är värd, absolut.

Hoppas du har det bra i din ända av landet. Ta med varmaste vinterjackan till Göteborg för här snöar det både uppifrån och från sidan.

Catarina sa...

Tack för tipset Lisa! Jag har Ice Globe Theatre jackan. Klarade den -35 så går det nog bra med Göteborg också. Men nu LÄNGTAR jag till Kiruna...