söndag, april 13, 2008

Hit me!



Det är det där med Bollplank. Någon som skickar tillbaka det jag kastar ifrån mig - i en annan riktning än den jag förväntar mig. Eller sänder iväg något helt nytt som jag måste reagera på.

Det finns riktigt goda medspelare i min närhet, men det finns också många därute som signalerna studsar mot. Och det är lika roligt varje gång! Jag inspireras av andras tankar, ordlekar och associations- förmågor, jag är en mix av en vettexduk som suger åt mig och en ficktjuv som nappar till mig. Och liksom en orm växer jag alltid några centimeter när själen fått ny näring.

Så främmande och kända läsare och vänner; backhand eller forward spelar ingen roll, men bolla gärna tillbaka. Mail. Kommentarer. Eller så bygger vi fantasihistorier tillsammans på facebook. Skulle vi sedan ses irl någon gång så kan vi diskutera stort och smått en hel dag, eller bara vara tysta.

För i tystnaden pågår livet allra tydligast.

1 kommentar:

Anonym sa...

Passning kommer!