torsdag, maj 13, 2010

Ett försök

Jag är svag för byggvaruhus. Och för män i arbetsbyxor med många fickor. Allra mest tycker jag om att hitta vad jag söker.

Läser på skylt: "Båttillbehör". Bra! Lång gång, höga hyllor, två sidor.
Hm.... motorolja?... hm.... Där! Eller...? Flera tuber, många olika flaskor. Vrider och vänder och läser etiketter på franska och italienska. Jag vet ju hur det brukar se ut, men det här är andra märken. Till sist frågar jag om hjälp.

- Nej jag har ingen aning, säger den trevlige mannen. Vi gör ett ärligt försök att bena ut vad som är vad och kommer gemensamt fram till att det ena är smörjfett, den andra olja som blandas i tanken. Det jag vill ha till min utombordsmotor tycks inte finnas.
Tror han.

Jag tror jag går till båtbutiken imorgon.
Och köper reningsfilter på Coop Stormarknad.

Inga kommentarer: