söndag, februari 01, 2015

Great minds drink alike

After Work på härligt ställe med bra vän. Bra samtal.

Vi kom in på det här med bekräftelse. Viljan, drivet att bli bekräftad av andra. Att sträva efter att någon ska fylla hålet i själen. Det som ömmar. Isar. Och längtar.

Så föds rockstjärnor. Presidenter. Artister. Och värstingar. Så håller sig det kommersiella samhället flytande, när vi öser ut resurser för att göra oss tillräckliga. Själv bloggar jag; är det för att du, som just nu läser, ska bekräfta mig? Tycka att jag är en spännande person?

Allt handlar om att vilja bli älskade. För de vi är. Utan botox, utmärkelser och feta bankkonton.

Detta vill jag: omge mig med människor som får mig att glittra. Välja och värna de relationer – i yrket, bland vänner, i kärlek – som plockar fram det bästa ur mig.

Om det är ett bekräftelsebehov, då erkänner jag mig skyldig.

Inga kommentarer: