fredag, november 28, 2008

Nu är det så där förföriskt igen

På pressbyrån luktar det nygräddade saffransbullar. I blomsteraffären spelas julmusik och på Konsum finns högar av chokladaskar med blanka, röda snören.

Mitt förortscentrum har "handla-julklappar-öppet" fram till 21.
Smart - direkt efter lönen, strax innan räkningarna dras! (Egentligen borde studielånet betalas i slutet av oktober istället, då skulle våra julshopping-resurser vara ännu starkare. Smällen tas i januari.)


Själv strosar jag lugnt förbi allting. Jag har aldrig varit särskilt mycket för shopping.

Men en frestelse kan jag inte motstå...
Den här:

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Cattis!

Låt mig citera delar av min dotters önskelista:

På 3:e plats: Choklad

På 10 plats: Mer choklad

På 17 plats: Ännu mer choklad

Tror hon har kommit på något...

Kram, Annika