tisdag, november 25, 2008

There and back again

Jag har varit i London över helgen. På vägen hem kände jag hur mycket jag saknade skrivandet. I tre dagar har jag levt utan penna i handen - det händer nästan aldrig! - inte ens ett litet anteckningsblock hade jag i väskan för betraktelser och formuleringar.

London var kallt men stämningen på den franska restaurangen hettande! Vi åt och skrattade och musicerade tillsammans med den franske gitarristen och min kusin konstnären och jag slogs om crème bruléen.

London var dyrt men mitt underbara ressällskap bjöd på allt. Mina slantar hamnade hos flöjtkvartetten vid Covent Garden istället. Cellisten dansade runt samtidigt som han spelade. Jag har faktiskt ingen aning om hur han höll fast sitt instrument.

London var jul-igt, men hur mycket ding-dong-merrily-on-high det än var infann sig inte den rätta känslan. Inte förrän nu, mitt i natten, äntligen hemma efter först inställt, sedan försenat flyg pga snöstorm i Sverige. Utanför mitt fönster är bilarna helt täckta av vit snö.

Glo-o-o-o-o-o-o-oria hosanna in excelsis!

Inga kommentarer: