tisdag, november 13, 2007

Konsten att kommentera

Lite då och då stöter jag på någon som säger:
"Hej! Du, jag läser din blogg, men jag kommenterar aldrig, för jag vet inte hur man gör. Det verkar så krångligt med lösen och användarnamn och så..."

Alltså: här följer nu en liten enkel kommentar-skola!
Välj "comments" (eller "kommentarer" om du har svensk version) längst ner under det jag har skrivit.
  1. Skriv din kommentar i rutan.
  2. Välj "Anonymous" (vill du inte vara anonym är det nämligen mycket enklare att skriva ditt namn efter din kommentar i rutan! Då slipper du inloggning, med allt vad det innebär)
  3. Välj "Publish your comment".
  4. Klart!

Enkelt, eller hur? Och jag blir så glad för alla läsare och alla kommentarer!

(Funderar på hur jag ska ta upp kampen mot Katrin. Hon har 20 000 besökare om dagen. Minst. Vad hon skriver om? Fylla, fest, shopping och livet med Alex. Jag gäspar. Men titeln är bra. Överväger att skaffa en blogg vid namn "up your ass".)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ändra inget. Antalet läsare växer smygande...och är konstant./Thomas-
f d bluffaren

Catarina sa...

Thomas!

Är det inte en motsägelse: växandet och det konstanta tillståndet?

I alla fall så tänker jag skriva lite om fylla, jag med. Kanske lockar det över någon av Fuck-you-right-back läsarna till min mer filosofiska & snälla bloggsida...

Anonym sa...

Catarina!
Hela livet är fullt av motsägelser (klyscha)..så ock på nätet.

Anonym sa...

provar om din instruktion fungerar...

L sa...

Men... du kan ju inte skriva ur någon annans perspektiv än ditt. Det lyser igenom direkt. Är man ingen vass brud med behov att hävda sij så är man inte, punkt. Världen behöver mer ödmjuka, genomgoa människor som i sina texter bjuder lagom mycket på sig själv och får läsaren att tänka efter litegrann. Med andra ord: gillar din blogg som den är!

Catarina sa...

Tack Lisa!

Jag har egentligen aldrig tänkt annat än att bara vara mig själv. Och att kommunicera, dvs försöka skriva om sådant som är intressant för fler än bara mig själv...

Det där om andra bloggare är mer en iakttagelse, som både fascinerar och skrämmer mig. Varför är det så populärt att läsa om festande människor som älskar att stå i centrum? Varför ser så många fler "Bonde söker fru" än "Uppdrag granskning"? Vad har nutidsmänniskan för behov av avkoppling och verklighetsflykt?

Sådana frågor ställer jag mig dagligen.

Anonym sa...

Så underbart med en instruktion!

Tekniska gullpuckon kan därmed lämna tassavtryck utan att ställa till det för mycket i cyberrymden.

Jag läser dig flitigt, ska du veta.

Vill du lämna tassavtryck hos mig så finns jag på Aftonbladets blogg..."Morran filurar lite".

Om du vill alltså...

Kram!
Kia