torsdag, november 08, 2007

Och nu blir det reklam

Okej, jag är partisk. Jag känner dem. Jag tycker oerhört mycket om dem. Jag har jobbat med själva showen. Men ändå, med distans, kan jag innerligt rekommendera deras krogshow till alla kända och okända bloggläsare.

Där finns varm humor - inte aggressiv, cynisk och iskallt ironisk. Där är avsaknad av syntetiska peruker som förstärker mediokra imitationer av kungligheter och kändisar, där finns inte en enda pajkastning mot män och mansrollen, där är ingen pajkastning överhuvudtaget. Inget spring i dörrar eller tappa byxorna-skämt. Ingen lyteskomik. Inga överdrivna dialekter (jo, en skånsk gestaltterapeut, men henne blir man nästan förälskad i!).

OM de driver med några så är det med sig själva. Att reagera barnsligt. Att vilja frälsa världen med sin egen starka övertygelse. Att behöva terapi för att få ordning på sitt liv. Att faktiskt vilja vara sexsymbol eller schlagerstjärna.

Jag pratar om
Teatergruppen
PomoDori.
Fem kvinnor (en är barnledig men återfinns i showen, inspelad) med intelligens, glimten i ögat, och starka fysiska uttryck.

Krogshowen heter ”Vilse i Haschkakan” (alla är de barn av 70-talet) och ges bara två gånger till på Mosebacke Etablissemang i Stockholm: söndag 18 november och söndag 2 december. Sedan är det slut. (Tror jag. Man vet aldrig med PomoDori…)

Boka biljetter snarast!
(Själv missar jag inte de två sista!)

Biljetter & Information www.pomodori.nu

1 kommentar:

Anonym sa...

hÅLLER MED I VARENDA ORD!! LÖV PÖMODORI