söndag, november 11, 2007

Veckan som varit 3

(Ja, jag tröttnar snart… Men än så länge poppar det upp nya kategorier i skallen, och det här är ett effektivt sätt att berätta om mycket på samma gång!)

Veckans Jag Kan Inte Tänka Mig Nåt Värre
Lasse Åbergs ”Sällskapsresan” ska bli musikal. Ser framför mig grisfest-scenen, där den rosa huvudkaraktären skriar i falsett samtidigt som baletten dansar sin knivvässardans runt om med mycket contract & release-rörelser.

Veckans Tåligaste
Mina krukväxter. Överväger att hänga på dem varsin medalj.

Veckans Filmklubben
”Råttatoullie” – förtjusande film. Jag kommer aldrig mer att baktala råttan i mitt kök på Västmannagatan. (Och förfilmen är sanslös!)

Veckans Mest Ransonerade
Grännaknäcke – det absolut godaste som finns! Snart slut, trots försiktigt intag. Suck. Det är långt till Gränna...

Veckans Invasion
Dragspelare. Överallt. I varenda stad. Varifrån kommer de? Tango är läckert, men ”Somewhere over the rainbow” gör sig bättre i original.

Veckans Leende
Tre unga killar träffas på stan. De kramas, hjärtligt och länge. (Har alltid tyckt att det är extra manligt med män som både kan kramas och gråta.)

Veckans Affärsidé

Radiostyrd fiskebåt lastad med räkor. Runt omkring simmar hajar. Du själv håller i fjärrkontrollen. Det gäller att få ditt fartyg i hamn innan fiskarna tar dina dyrbara läckerheter. Sedan, när maten är uppäten och notan betald, får du skriva ett personligt "Kilroy was here" på en träbit och spika upp på väggen. Restaurang Räkan på Lorensbergsgatan i Göteborg - missa inte!

Veckans Bästa Tidskrift
OPUS.

Veckans Hastighetsmätare
Storebrors BMW. Den måste helt enkelt visa 30 för mycket. Jag tyckte jag körde så mjukt och lugnt. Och så visade den 140 km/h. Konstigt.

Veckans Fars Dag
Jag har världens härligaste pappa! Det bara är så. Eventuella pojkvänner får acceptera det. (Jag har, å andra sidan, heller inget emot lite mammabindning. Bara ingen gör mig till hushållerska.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grännas finns i söderhallarna *L* i övrigt håller mannen med om det mesta! nu laga mat till Linn, pesto parmigano reggiano fyllda lamytterfile med potatsgratäng och ett glas gott rött!!

Pappa och hushållig

Anonym sa...

Pappsen tackar för de vänliga orden på denna fars(artade) dag!
Ska försöka ladda upp en bild till dig från Räkan som tack