torsdag, juni 12, 2008

Märklig morgon, rolig kväll

Märkligt att vakna på ett hotellrum, klä på sig samma kläder som igår - ingen hårborste, ingen mascara - ta tåget tillbaka och så direkt in på kontoret och börja jobba. Men efter några timmar åkte jag i alla fall hem, duschade, åt och bytte om till något mer representativt.

Vid fem träffades vi igen på det kontor som numera också är syateljé, verkstad och förråd (varenda kvadratmeter utnyttjas maximalt). Kort repetition och genomgång inför kvällens evenemang. Snabba beslut, spontana grepp, ohejdat flöde - precis som det kan vara ibland!

Med sy-dockan iklädd 1600-tals kostym vandrar vi till torget och medverkar i turistbyråns invigning. Irène sjunger om löss så att det dånar om det, Emma debuterar som skådespelare och jag och Simon håller varsitt anförande. Mingel med Vänertallrik i handen. Stilla samtal med medeltidstränsad svart häst. Chans att tacka Emmas rektor för att jag fått henne som praktikant.


Så går vi tillbaka genom stan. Glada, nöjda, trötta.
Ikväll dricker jag ett glas vin...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha......nu är hon allt i sitt esse!
Visst älskar du det?
Något särskilt med tiden när allt stegras....när det börjar bli elektriskt i luften....när det inte längre är svårt att hitta fokus, engagemang....när det ena ger det andra, ger det tredje.....i en ständigt accelererande sekvens.
Jag har just satt hälften av musikscenerierna med bråkkvartetten.....och i kväll lagt fram läsart för sommarproduktionen 09....(om det nu blir någon....men det blir det väl).
Lyckats skapa en liten tajt, engagerad grupp som jag kommer att kunna ha som bollplank, testgäng i skrivprocessen.
Plus att jag i dag, på mitt RIKTIGA jobb, ihop med chefen, gjort revolution bland de administrativa verktygen.....och antagligen befriat ca 3-5 timmar per vecka från administrativ rundgång.
Fan, vad vi är bra.

Catarina sa...

Ja, Martin, jag älskar det. Men ockå mycket annat: mina barn, havet, naturen, huset på Bedarön, resor, möten med människor.

Just nu har jag noll privatliv och obefintlig fritid. Det älskar jag inte...

Men du, grattis till allt det du beskriver! Etappmål och erövringar - inte fy skam.

Unknown sa...

Ser man på återigen marknadsföring vid och på vårt stora inbjudande torg. Känner igen "flickorna" kram får du för framgång och succé.