torsdag, juni 26, 2008

Nu sitter jag här igen

...vid datorn, på väg mot midnatt, efter en lång arbetsdag. Jag hinner inte tänka så många personliga tankar just nu, två veckor innan premiär, men ibland suger det till i själen när jag snuddar vid minnen, känslor, insikter. Är det min lott att vara ensam? Jag tror det. Ända sedan jag var barn har jag lekt i min egen fantasivärld. Skapat inre landskap och sociala sammanhang, skyggat för de yttre. Men jag har alltid tyckt mycket om människor.

Och just nu tycker jag mycket om det gäng jag arbetar med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det även min lott?
Den ensamma lyckolotten?
Men vare sig du eller jag har ju varit särskilt ensamma,egentligen, i praktiken. Både män och fruar och barn och fastrar, vänner osv.
Ändå....både i praktik och pysskologi.

Anonym sa...

Vi skapar inre landskap....där det blir riktigt bra. Det kan vi vara bra på, farligt och framgånsrikt bra på.
Ett bra samtalsämne en kväll....skapad i våra inre landskap....