fredag, april 17, 2009

Fredagssvammel

Kvitter kvitter i trädtopparna.
Täppas (definitivt inte en av mina favoriter) inleder sin radiosändning med en fånig rad om att ugglorna vill ha ugglesex. Han har visserligen rätt. Den vackra fågelsången i den tidiga morgonen är ren kättja. Men jag färdas över havet utan tid för lockrop, checkar in i det rum som blivit bekant, och repeterar fem timmar med sångarna. På slutet är de lysande.

Dunk dunk i huvudet.
Discovery visar ett kul program där de till varje pris vill knäcka myten om att ett papper aldrig kan vikas mer än 7 gånger. Det går inte. Inte förrän de tillverkar ett papper lika stort som en fotbollsplan. (Man ska inte ge sig.)

Knatter knatter på tangenterna.
Jag borde förstås ha en åsikt om Pirat Bay-domen, men jag vet inte vad jag tycker. Att det råder fullständig anarki på nätet, det vet jag. Hur ska de kunna hindra spridning av andra människors skapelser? Det kanske t o m snurrar runt nån av mina formuleringar där ute? Tänk - jag kanske kan få trettionio spänn i skadestånd?

Men nej. Jag nöjer mig med de tio som jag vann i den enarmade banditen.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: