torsdag, april 02, 2009

Byter slott mot kåta

Kramar ur det sista ur den disktrasan som är jag och avslutar punkt efter punkt.

Lunchar med en vän, utvecklingssamtal för M (hon är så sprallig och öppen numera!), mer jobb - och gör en sak bara för att jag vill, nåt som jag inte tänker berätta om här, nåt för bara mig, samtidigt ett pirrigt trampolinhopp - på kvällen en sväng till Operahögskolan för att lyssna på en sångare (fin) och när jag kommer hem är flickorna där.


Utanför Operahögskolan i Stockholm. Tro't eller ej.


Då börjar vi packa. Väskor fylls med underställ, täckbyxor och påskgodis. Imorgon drar vi norrut, till Lapplands vida vyer. Det blir min fjärde påsk med operavännerna i den lilla byn. I år gör vi en mycket säregen variant av Mozarts "Figaros Bröllop".

Men det berättar jag mer om en annan dag.

PS Godnattsaga här om du vill. Från förra årets Lapplands-tripp.

Inga kommentarer: