torsdag, april 16, 2009

Just cruising...

Många i min närhet är deppiga, ledsna eller sjuka just nu. Själv känner jag viss oro inför de kommande monster-veckor som ligger framför mig. Två repetitionshelger kvar på Åland, de viktigaste. Sen kick-off helg på slottet med sommarens ensemble. Sist premiärhelg på Åland. Däremellan högtryck på jobbet, fem dagar i veckan (och kvällar), med filminspelningen som ett stort extra evenemang.

Men jag vet att det bara är att bita ihop och ta sig igenom. Vara så rak och ärlig som det går under tiden. Fokuserad. Lugn. Det skulle vara lätt att låta stressen ta överhanden. Och bli otrevlig.

Jag försöker tänka på goda saker. Som att jag bytt bil med storebror en månad framåt, och numera glider fram i en automatväxlad lyxig BMW. Som att jag ska åka till Paris med M i maj, - hennes 13-års present från mig. Att jag har underbara vänner, som vet att jag finns även om jag inte är världens bästa stöd just nu. N och M såklart, älskade döttrar, de viktigaste människorna i mitt liv (de flyttade till sin pappa ikväll).
Och att det finns ett hus på en ö som väntar på oss.



Snart...

1 kommentar:

Gunilla sa...

Kraft och mod inför dina monsterveckor.

Själv hämtar jag kraft på sångkurs på Ljusterö fre-sön. Ska bli så skönt.

Många tankar och kramar!