söndag, april 12, 2009

Sista bloggen från Lappland

Kvällen igår blev sen - igen. Först spelade vi Rappakalja, sen bjöd O på eldshow när de kommit tillbaka från prinsen, och sist bastade vi. Därför vaknade jag först kvart i elva...



Mulet, fuktigt i luften, vind, snödimma. Bra. Det vore värre om det var strålande sol. Vi promenerar till loppisen en bit bort och fyndar lite. Sen packar jag, städar bastu, dusch, stuga, får tvätta i stora gula huset. Flickorna skidar med hund en sista gång.

Om en timme är det lunch. Sen ner till Utmaningen. Föreställning kl 19 ikväll. Så tack och adjö till sångare, dockor, vänner, bybor, lapplänningar. Kanske festar vi hela natten igen - kanske inte. Det är inte lika mycket yra i luften idag. Mer känsla av avslut. Bra: saker måste ta slut för att nytt ska kunna gro.

Nästa gång jag bloggar är jag hemma.

Förresten: Jag har ju glömt att säga GLAD PÅSK till er alla!

Inga kommentarer: