onsdag, april 22, 2009

I huvudet på Catarina

Ett träd? Måste vara symboliskt. Vad står trädet för? Vill använda människorna; på hur många sätt kan man berätta med en kropp? Vilka rörelser är episka när de görs av en stor grupp? Om solisten kommer in längst bakifrån, eller kanske bara står där hela tiden. Ryggen emot?

Hungrig. Korv på en mack? Fem meddelande lämnade på svarare, bara en har hört av sig tillbaka. Hatar att behöva tjata. Biljett bokad, check, hotell meddelat, check, listan på det som saknas - glömde skriva ut, tar det i kväll. Tankat, check. Har jag frukost hemma? Minns inte. Får hitta på nåt.

Espressobryggaren måste till service. När? År tvåtusenaldrig som A säger.... Maj. Kaffe på båten alltså. Just det, måste förbi en uttagsautomat. Inte glömma ringa musikern och fråga om bankkonto. Annons blocket! E är tillbaka, äntligen, släpper kick-offen helt, vet att hon håller i alla tyglar. En kostym saknas till gästabudet. 50 statister, inte 51. Min favvis kan tyvärr inte, hur göra om bordsplacering?

Långt kvar? Säkert 30 minuter längre resa pga stopp i Strängnäs. Men det var bra att prata i bilen. Är inte rollen blå, mer än gul? Rustning = jägare. Bra. Visst har jag bokat ett hotellrum för mycket? Släpp det - Emma fixar! Hur f-n ska jag hitta fler lägenheter. Ringa P om scenteknisk ritning. Säkerhetsmanualen, till den 3:e.

Och det där om 3-4 månaders handläggningstid. Går ju inte. Varför har inte den andra stiftelsen hört av sig? Tycker de ska lyfta barnet. Alla. Som ett offerlamm. Nej, inte tänka för mycket på "Rebecka". Dido först. Sen gästabudet. Måste packa pärlorna. N's tågbiljett, check. Sen operan, håller jag min tidsplan? Produktionsmöte saknas. När?

Jag är alldeles för lite utomhus. Är det vår nu?

Inga kommentarer: