torsdag, maj 08, 2008

8 maj

Vaknar fem, alldeles för tidigt. Behöver köpa tyg eller nåt för att mörklägga rummet. Näsblod. Ont i rygg och nacke (tänkte ta mitt vanliga gympapass igår, men schemat var omlagt). Somnar om i alla fall, några timmar till. Tänkte ta det lugnt på morgonen eftersom vi jobbar kväll idag, men fick sätta igång direkt, text behövde skrivas och mailas iväg, utan betänketid. Är skitnervös för att min engelska inte är som den ska, kollade med Gunilla som bott i England – gudskelov; jag hade stavat fel till coffee!

Åkte till tryckeriets lastkaj, hämtade 10 lådor med reklammaterial (jag vill också köra truck) och sedan lunch hemma, forfarande rester från festen i söndags. Har ätit samma mat hela veckan… Gott, tradigt i längden men ekonomiskt. Efter lunch möte på kultur- och turismutbildningen, fick hyra övervåningen i deras fantastiskt vackra sekelskifteshus mitt i stadsparken, måste bara fixa dit sängar till en hel familj. Önskar nästan flytta dit själv. Sedan kontorsjobb fram till fem då ”teamet” dök upp. Roligt att träffa alla igen! Och har stor hjälp av Emma som mötte vid tåg, körde till hotell osv.

På kvällen träffar vi dansgruppen som ska vara med i operaföreställningen. De dansar för oss, och med oss, men jag står på en stol och filmar istället. Bra möte. En avslutande öl på stan, sen hem efter lång arbetsdag, över tolv timmar (tredje dan i rad). Ser fram emot att få en gäst i helgen – jag vet att jag lätt glider in på kontoret och jobbar både lördag och söndag annars. För trött för att skriva mer. Ska dricka mitt kvällsthe och krypa ner i sängen. Den är inte den bästa, kanske köper jag en ny, jag har ju ändå planer på att fixa ett förstahands-kontrakt här i stan i höst, och möblera upp ett eget hem. Saknar morgontidning, blir lite världsfrånvänd här nere. Hör nyheter på radio och TV, men idag har jag ingen aning om vad som hänt där ute. Lever världen?

1 kommentar:

yrsa sa...

Tänk ändå.
Jag vill också köra truck!

Och vill du bo på landet mitt emellan morgondagens småstad och slottet så går det nog att ordna...