fredag, maj 09, 2008

9 maj

Ljust igen. Upp tidigt, försöker hitta något att ha på mig, tycker att jag är ful och har fula kläder. Avskyr att se mig själv i spegeln, svårt läge, för alla andra ser ju mig hela tiden och jag behöver vara medveten om vad de ser. Nåja.

Hämtar vid hotellet, kör ut till slottet. Där har VD’n dukat upp fika i utomhus i klar majsol, alla vid långbord, inte bara vi "operafolk", viktigt för personalkänslan! (Missar fikat dock, för en tidning ringer och vi pratar länge om projektet.) Sedan teknisk koll, ljus och scenbygge gås igenom, jag fotograferar historiska porträtt, (svårt att inte darra på handen, men jag är än en gång tacksam över kameran, min förlängda arm numera).

Lunch i stan, libanesen igen, sen går vi till skolan där vi hyrt stor sal för repetitioner efter midsommar. Klockrent samarbete, jag är så nöjd med att ha funnit lokalen och människorna som jobbar där. Resten av dagen sittning på kontoret, kostym efter kostym visas, karaktär efter karaktär diskuteras. Bra dag. Viktig dag. Men lång väg kvar att gå.

Sitter kvar på kontoret när alla gått och väntar på Martin som är på väg hit, söderifrån. Tänker föreslå en kväll av bara mat, vin, soft och soffa. Är trött. Säkert han också. Det är sommarvarmt ute och jag har skoskav och svullna fötter. Men mår bra. Skönt att sitta ensam i tystnaden en stund. Tänker INTE jobba lördag-söndag!

Inga kommentarer: