fredag, maj 16, 2008

LÄS INTE DENNA BLOGG

Jag avskyr förbuds- och pekpinneskyltar. Beträd ej gräsmattan. Obehöriga äga ej tillträde. Spotta inte på golvet. Och så vidare.

Ju fler ”Din mamma jobbar inte här”-lappar jag ser, desto större blir min lust att omedelbart diska allas skitiga porslin, torka diskbänken skimrande blank och ställa en bukett gullvivor på det kollektiva fikabordet.

Nu bor jag i en trappuppgång med en självutnämnd Lapplisa. Tvättstugan tar priset. Se bara på instruktionerna i torkrummet:



Eller vad sägs om den här (förtjusande formulerat, egentligen):



Så kuggfrågan: vad tror ni att jag har lust att göra när jag ser den här?

2 kommentarer:

L sa...

hoho... det är bara att skicka in till arga-lappen-bloggen!

Vårkramar!
/L

Anonym sa...

Vän av ordning undrar var
herrtussarna ska läggas?


Häpp.