torsdag, januari 31, 2008

Fler huvuden på spikar (typ!)

Livet är knepigt.
Livet kan vara rent jävligt.
Så, för att muntra upp mig själv och alla er som läser mina ord, kommer här dagens citat. Inspirerande, motiverande och ack så sanna!

Upp med hakan! Det värsta återstår.
Mark Twain

Jag har hittat den felande länken mellan djuret och den civiliserade människan. Det är vi.
Konrad Lorenz

Sen jag gav upp hoppet, mår jag mycket bättre.
John Osborne

Livet är svårt nog utan alla filmer med Meryl Streep.
Truman Capote

(Nu ska jag vara flitig resten av dagen med annat skrivande än bloggtext. Har en deadline. Det är bara att sätta igång. Strå för strå.)

1 kommentar:

L sa...

Hoppas det går bra med skrivandet!

Behöver ett smakråd: Funerar på att rama in och hänga upp följande bild, antingen ovanför den lilla orgeln eller i hallen. Är barnsligt förtjust i bilden (som tillkom när jag hetsade runt min bästa killkompis och "husfotograf" efter att ha lagt up ett stilleben) men tror att den kan kännsa för "tung" pga de stora avarta ytorna. Vad tror du?

http://foto.harhund.com/flojt-pa-flygel/