måndag, januari 28, 2008

Ny vecka - nytt tema. Kanske t o m en serie?

Vi får se. Men det är alltid roligt att hålla kvar en linje ett tag. Jag har haft "Veckan som varit", "Tema kvinna-man" och så video-serien "The Strike". Nu blir det citat!

Först ut är Mae West. Varsågod:

Gör inte om samma misstag två gånger, såvida det inte lönar sig.

Är det en pistol du har i fickan, eller är du bara glad att se mig?

Jag är ingen ängel, men jag har särat lite på mina vingar.


Lady, lady. Tack. Om nån har banat väg för kvinnligt självförtroende, så är det du. Jag ska tänka på dina ord när jag drabbas av jante, 'ingen-vill-ha-mig' och min egen påstådda fulhet. Och jag ska mejsla in följande självklarhet i min hjärnbalk:

Låt Shakespeare göra det på sitt sätt, jag gör det på mitt.
Så får vi se vem som kommer mest till sin rätt.

Inga kommentarer: